De werkbonapp die je veel tijd bespaart!

Met de werkbonapp van Crafter elimineer je omslachtige werkwijzen. Hierdoor bespaar je tijd en geld. Zo kun je sneller doorgroeien met je bedrijf. Omdat je meer omzet kan genereren met minder manuren. Tevens kun je je meer focussen op wat je leuk vindt en waar je goed in bent! Doordat je minder tijd kwijt bent aan randzaken, zoals bijvoorbeeld administratie en plannen.

Inhoud

Inhoud

Wat is een werkbonapp?

Een werkbonnen app is een mobiele applicatie, speciaal ontwikkeld voor bedrijven met een buitendienst. Deze helpt je bedrijfsprocessen te digitaliseren en zo te verbeteren. Het zal je processen efficiënter laten verlopen. Omdat door gebruik van deze werkbonapp, met bijgeleverde interface, je processen goed op elkaar zullen aansluiten. Ook zullen onder andere je werkbonnen, offertes en facturen digitaal zijn. Zo hoef je dus niet meer met papier te werken. Hierdoor zul je belangrijke documenten niet meer kwijt raken. 

De buitendienst medewerker vult de digitale werkbon in op locatie. Vervolgens kunnen de planners de digitale werkbon op kantoor bekijken. Waarna zij real-time op de hoogte blijven van de status van het werk via het bijgeleverde computer programma. Ook kan de planner alle statuswijzigingen volgen in de tijdlijn en onvoltooide werkbonnen opnieuw inplannen. Deze opnieuw ingeplande werkbonnen verschijnen dan voor de buitendienstmedewerker weer in zijn planning in de mobiele app. Tot slot controleer, verwerk en factureer je meteen de uitgevoerde werkbonnen. Erg makkelijk dus!

Kortom het hele proces van aanmaken van werkbonnen, klantenbeheer, voorraadbeheer, plannen van de werkzaamheden, urenregistratie en versturen van de factuur gebeurd allemaal binnen de software van Crafter. Zo bespaar jij ontzettend veel tijd en voorkom je een hoop frustraties. Wanneer bijvoorbeeld een werkbon kwijt is of je in de late uurtjes nog de administratie aan het bijwerken bent.

digitale werkbon
digitale werkbon

Werkbonapp

De werkbonapp maakt het werk van jouw buitendienstmedewerkers erg makkelijk!

Crafter biedt eigenlijk meer dan alleen een werkbonapp. Namelijk een interface waarmee de app in contact staat waardoor je buiten- en binnendienst perfect op elkaar aansluiten. De mobiele app is bedoeld voor de buitendienstmedewerkers en de computer interface is voor de planners en andere werknemers erg handig.

Gemakkelijk met de start- en stop knoppen

Registreer je tijden met de handige start- en stop knoppen. Dit is makkelijk en tijdbesparend. Daarna kun je de uren natuurlijk registreren op de werkbonnen. Ook kan dit op je urenstaat voor de urenregistratie t.b.v. verloning.

Weet altijd waar de volgende klus is

Nadat de planner de opdrachten heeft ingepland weet de buitendienstmedewerker direct waar hij moet zijn. Doordat dit meteen wordt bijgewerkt op de mobiele applicatie.

Handmatig opschrijven is verleden tijd 

Registreer gebruikte materialen, uren, uitgevoerde taken en vul checklists in. Tevens kun je documenten en foto’s toevoegen. Je hoeft het nooit meer handmatig op te schrijven. Hierdoor bespaar je veel tijd.

Laat de klant digitaal tekenen

Rond de werkbon af. Laat deze door de klant ondertekenen, met een digitale handtekening. Ook kun je de klant na afronden een kopie van de werkbon sturen per e-mail.

Digitale werkbon

Nooit meer onleesbare werkbonnen met de digitale werkbon

Een digitale werkbon is precies wat het lijkt binnen de werkbonapp van Crafter. Namelijk de werkbon die je gewend bent maar dan digitaal. Binnen onze software ziet de werkbon er net zo uit zoals je hem nu al kent. Omdat wij gebruiksvriendelijkheid erg belangrijk vinden en geen verwarring willen creëren. 
Digitale werkbon app

De werkbonnen zijn altijd leesbaar

Doordat deze digitaal zijn wordt er niet meer met de hand geschreven. Hierdoor zijn onleesbare werkbonnen verleden tijd!

De werkbon raakt niet meer kwijt

Meteen na voltooien is de werkbon binnen op kantoor. Dit komt omdat de werkbonapp live in contact staat met de software op kantoor. Zo voorkom je het niet kunnen factureren doordat er een werkbon kwijt is.

 

Planningsprogramma

Heb altijd een efficiënte planning met ons planningsprogramma!

Met het planningsprogramma bekijk je live waar en tot hoe laat de buitendienst medewerkers aan het werk zijn. Zo kun je bijvoorbeeld een urgente nieuwe opdracht bij de dichtstbijzijnde medewerker nog even in de planning te schieten. Ook kun je gemakkelijk geaccepteerde offertes binnen het planningsprogramma omzetten naar opdrachten. Daarna sleep je deze eenvoudig naar de planning van een medewerker die op de betreffende datum beschikbaar is. 

Zet een offerte gemakkelijk om in opdracht 

Wanneer een offerte geaccepteerd is kun je deze met een druk op de knop omzetten in een opdracht. Waarna je deze meteen kunt inplannen door hem naar een beschikbare medewerker te slepen.

Planbord naar wens in te stellen

Voor beter overzicht stel je het planbord op dagen en tijden in wanneer je werkzaam bent.

Snel inzien of een machine beschikbaar is

Het is mogelijk om je machines in te plannen zodat je weet wanneer een machine al in gebruik zal zijn!

Zie live waar de medewerker bezig is 

Zie real-time waar en tot hoe laat een buitendienst medewerker aan het werk is. Zo kun je nieuwe opdrachten nog even bij een vakman in de planning schieten die in de buurt is en tijd over heeft.

Inzicht in je lange termijn planning

Als je nog niet aan het plannen van de opdrachten toe bent worden ze in een werkvoorraad opgeslagen. Wanneer je tijd hebt om de opdrachten in te plannen sleep je de opdrachten eenvoudig naar een beschikbare buitendienst medewerker.

Urenregistratie

Alle uren van je medewerkers inzichtelijk!

De vakmannen registreren de uren met de handige start en stop knoppen tijdens hun werkzaamheden. Vervolgens worden deze zowel op de werkbon als op de dagstaat voor de persoonlijke urenregistratie geregistreerd. Deze kun je daarna bekijken en goedkeuren via het online dashboard. Zelfs overwerkuren worden automatisch berekend op de manier die jij wilt!
urenregistratie

In één overzicht alle geregistreerde uren van je medewerkers

Zoals we al zeiden kun je deze uren makkelijk via het online dashboard inzien.

Houd grip op opgenomen vrije dagen of ziekte uren 

Je kunt via het dashboard ook zien wanneer iemand een vrije dag heeft ingepland en hoeveel ziekte uren de persoon gehad heeft.

Bespaar overtypwerk en handmatig overwerktarieven uitrekenen

Doordat wij een handige functie in het pakket hebben zitten met de automatische overwerktijd berekening. Hierdoor hoef je dit niet meer zelf te doen.

CRM/klantenbeheer

Beheer al je contacten met het CRM

Met het CRM van Crafter houd je overzichtelijk al je contacten en geschiedenis van de klant bij. Ook kun je notities en acties toevoegen. Tevens bekijk je automatisch de werkgeschiedenis, werkbonnen, documenten en foto’s. Maak gemakkelijk nieuwe offertes, orders en opdrachten aan voor de betreffende klant uit je CRM.

Gemakkelijk inzicht in al je klanten

Houd overzicht op al je relaties en (werk) adressen. Koppel al je documenten zoals de werkbonnen, foto’s, offertes, facturen en meer!

Snel inzicht in eerdere werkzaamheden

Je kunt binnen ons CRM per klant de geschiedenis bekijken. Ook kun je inzien of er nog openstaande offertes of facturen zijn.

Maak acties voor nog uit te voeren taken

Maak eenvoudig acties aan bij je klanten, voor nog uit te voeren taken. Op deze manier vergeet je nooit meer een taak uit te voeren.

Verstuur e-mails naar je klant

Je kunt gemakkelijk jouw klanten een e-mail sturen vanuit het Crafter systeem. 

Offertes maken

Maak in een handomdraai overzichtelijke offertes

Met de handige offerte tool van Crafter maak je eenvoudig overzichtelijke offertes. Ook gebruik je sjablonen en werkpakketten om veelgebruikte teksten en producten op te nemen. Tevens kun je na verzending het gehele verkooptraject met (automatische) acties begeleiden. Tot slot converteer je na akkoord direct in een project. Hierna is deze simpel in te plannen bij een beschikbare vakman die de opdracht in zijn mobiele app te zien krijgt.
Offerte software

Offerte naar wens in te delen

De offerte kun je opdelen in verschillende secties, voor verschillende offerte onderdelen. Hierdoor kun je de geoffreerde posten opdelen in bijvoorbeeld: Badkamer, Keuken, Toilet. Of Bestrating, Vijver, Beschutting, etc.

Bepaal eenvoudig een m2 prijs materiaal en arbeid

Met werkpakketten kun je vooraf combinaties van producten aanmaken. Bijvoorbeeld voor het bepalen van een m2 prijs, waar per meter 9 tegels in zitten en 30 minuten arbeid. Vervolgens zet je ze eenvoudig op de offerte.

Converteer met een simpele druk op de knop naar project

Zodra de offerte akkoord is, kun je hem met een druk op de knop converteren naar een project. Vervolgens kun je de werkzaamheden inplannen.

Kom professioneel over met eigen layout

Bij de offerte functie kun je werken met je eigen offerte layouts. Deze kun je makkelijk opstellen in Microsoft Word. Vervolgens upload je dit bestand in de instellingen en Crafter doet de rest.

Vergeet nooit meer een nog te verrichten actie

Begeleid het verkoopproces op een perfecte manier. Zodra de offerte is verzonden kun je (automatische) acties toevoegen. Bijvoorbeeld voor het nabellen van de offerte. Ook maak je eenvoudig gespreksnotities en verstuur je e-mails.

Factuurprogramma 

Werkbonnen en projecten direct na het werk factureren

Je kunt met ons handige factuurprogramma afgeronde werkbonnen gemakkelijk omzetten naar facturen met een druk op de knop en deze versturen naar de klanten. Ook kun je jouw boekhoudpakket aan Crafter koppelen en je administratie wordt vervolgens automatisch bijgewerkt. Zo voorkom je veel onnodige tijdsverspilling en frustraties omdat je anders een dag in de week kwijt bent aan administratie.
facturatieprogramma

Wederom eigen layout te gebruiken

Ook bij de facturatie functie kun je, op dezelfde manier als bij de offerte functie, werken met je eigen layouts.

Eenvoudige begeleiding van het betaalproces 

Zodra de factuur is verzonden kun je (automatische) acties toevoegen. Bijvoorbeeld voor het mailen van een betalingsherinnering.

Werk met klantspecifieke tarieven

Maak per klant tarieven aan binnen Crafter om gemakkelijk prijzen te kunnen berekenen en te factureren aan de klant.

Bespaar ontzettend veel administratietijd 

Koppel Crafter met je boekhouding. Hierdoor worden werkbonnen en facturen meteen in je administratie gezet en op het juiste grootboekrekening geboekt. Ook kun je in één keer alle afgeronde werkbonnen van een klant factureren.

Project management

Begeleid projecten en breng ze tot een goed einde

Maak projecten aan en voeg milestones of deelopdrachten toe. Ook kun je de status en voortgang van ieder project nauwkeurig volgen, deadlines behalen en binnen het budget blijven met automatische nacalculatie. Tevens vervang je jouw papieren dossier en kun je alles in één keer verwerken en factureren.

Blijf binnen je budget

Bewaak de kosten en zorg dat het project binnen het budget blijft. Want het pakket maakt automatisch een nacalculatie op basis van de in de app ingevoerde materialen en uren.

Houdt eenvoudig je voortgang bij

Verdeel het project in delen en maak verschillende milestones aan. Zo houdt je eenvoudig de voortgang bij.

Vergeet nooit meer een bestelling te doen

Door acties en deadlines toe te voegen vergeet je nooit meer een bestelling of het versturen van een e-mail. 

Objectbeheer

Krijg beter inzicht in de objecten van je klant

Stuur je buitendienst beter aan binnen je projecten voor klanten door het project op te delen in objecten. Zo kan de buitendienstmedewerker meteen zien welk materiaal er per object nodig is. Bouw een uitgebreide geschiedenis op van al je objecten op verschillende niveau’s. Hierdoor kunnen de vakmannen snel zien wat er in het verleden aan de objecten gedaan is.

Heb altijd inzicht in je objecten

Bekijk eenvoudig en snel de geschiedenis van een object. Deze is namelijk in te zien vanuit de werkbonapp van de buitendienstmedewerker maar ook de online interface die bijvoorbeeld de planner gebruikt. Hierin verzamel je technische gegevens, foto’s, documenten en koppel onderhoudscontracten. Zo heb je altijd inzicht.

Formulieren

Maak zelf checklists aan of andere formulieren

Wil je bepaalde informatie opvragen bij klanten of een buitendienstmedewerker zaken laten controleren en noteren? Dan stel je binnen Crafter eenvoudig eigen formulieren (zoals checklists of keuringsrapporten) in en koppel je deze aan de werkbon. Hierin vul je per vraag de gewenste antwoordmogelijkheid in. Vervolgens kun je jouw eigen PDF layout instellen en koppelen aan het formulier.
formulieren

Je eigen formulieren

Maak gemakkelijk formulieren met vragen en gegevens die jij nodig hebt. 

Via de mobiele app in te vullen

Laat de buitendienstmedewerker de formulieren, zoals vragenlijsten of keuringsrapporten, op locatie invullen. 

Volledig naar smaak in te richten

Je kunt de formulieren met open vragen, dropdown of vinkjes invullen. Ook kun je bepaalde velden verplicht laten zijn. Tot slot kan je een eigen layout toevoegen aan het formulier om het er professioneel uit te laten zien!

Klantportal

Deel de geschiedenis met jouw klanten

Deel de opgebouwde geschiedenis eenvoudig met je klanten met het klantportal. Via dit portal, wat is ingesteld in jouw huisstijl, kunnen je klanten hun gegevens en historie inzien. Zo weten ze precies welke werkzaamheden zijn uitgevoerd en kunnen ze hier zelf elk moment gemakkelijk bij. Klanten kunnen ook gemakkelijk nieuwe opdrachten melden die jij dan weer snel kunt inplannen. De klant blijft op de hoogte van de status van zijn opdracht.

In jouw huisstijl

Het klantportal is volledig instelbaar in jouw huisstijl. Wel zo professioneel!

Melding aanmaken door klant

Laat klanten gemakkelijk meldingen aanmaken, die je gemakkelijk kunt inplannen. De klant blijft op de hoogte van de status van zijn opdracht.

Voordelen werkbonapp

De voordelen van de werkbonapp op een rijtje

Al om al ontlast je jezelf met de werkbonapp van Crafter en je personeel van veel omslachtige werkwijzen. En zoals je gelezen hebt is Crafter eigenlijk een compleet pakket die je bedrijfsvoering volledig stroomlijnt. Zo bespaar je dus tijd en geld en focus je je weer op de belangrijke dingen binnen je bedrijf. Om vervolgens met hetzelfde aantal manuren verder te kunnen groeien doordat je de manuren nu efficiënter kunt benutten.
formulieren
IconVakmanCreated with Sketch.

Efficiënt plannen

Zie actueel waar en tot wanneer je medewerkers aan het werk zijn. vervolgens plan je de klus gemakkelijk in bij de dichtstbijzijnde medewerker.

IconMaterialenCreated with Sketch.

Altijd je papier "digitaal" bij de hand

Nooit meer papieren werkbonnen, offertes of facturen terugzoeken in eindeloze stapels papierwerk. Zo raak je ze nooit meer kwijt en loop je geen inkomsten mis!

IconHandtekeningCreated with Sketch.

Minder menselijke fouten

Voorkom veel fouten doordat je geen onleesbare bonnen meer hoeft over te typen. Dat scheelt een hoop gedoe!

IconDocumentenCreated with Sketch.

Alle gegevens in één systeem

Al je data en processen in één systeem. Zo sluiten je bedrijfsprocessen goed op elkaar aan. En bespaar jij tijd & geld.

IconHandtekeningCreated with Sketch.

Bespaar administratietijd

Alle gegevens direct op de juiste plek. Zo heb je altijd goed overzicht en bespaar je veel administratietijd.

IconTakenCreated with Sketch.

Sneller je inkomsten binnen

Krijg makkelijk en snel je geld! Want na het voltooien van het project kan jij direct je factuur versturen. Zo gedaan dus.

digitale werkbon

Wat onze klanten zeggen

Waarom zou je ons zomaar op ons woord geloven? Crafter wordt namelijk gebruikt door meer dan 3.500 tevreden monteurs. Dit is wat onze klanten zeggen en daar zijn wij best trots op!

"De ervaring met het werken van Crafter is goed. Het pakket is heel strak opgezet en erg makkelijk om mee te werken. Het scheelt een hoop tijd en Crafter is een aanwinst voor Botanico."

Nicolette van der Nagel

Botanico Binnengroen Projecten

"Crafter is een simpel en laagdrempelig pakket. Het is erg makkelijk in gebruik, zelfs onze servicemonteur van 60 jaar wist binnen korte tijd te werken met de iPad app."

Marc Hoorn

Flamco Group

Ik ben er om je te helpen

Hi ik ben Jasper en ik ben de Customer Success Manager bij Crafter. Graag help ik je bij al je vragen over Crafter.

Probeer nu gratis

Probeer Crafter 14 dagen gratis, zonder risico of verplichtingen. Geen betaalgegevens benodigd.

Of laat ons je helpen bij je start. Plan een persoonlijk adviesgesprek in bij een van onze account managers om te zorgen dat je het meeste haalt uit Crafter.